Skip navigation EPAM

In the News

L’Echo - Jean-François Sacré

Emakina Founders Stay on Board after EPAM Acquisition

Emakina leaves the stock market on November 30 following its acquisition by EPAM Systems. For its founders, this will allow the group to finally realize its ambitions.

Three questions for Balazs Fejes, President of EU and APAC Markets, EPAM

Why did you want to acquire Emakina?

Emakina adds a layer of strategy, innovation, and digital experience expertise to EPAM’s global digital and design portfolio. Together, our capabilities fuse strategy, engineering, creativity, and analytics to better serve Emakina and EPAM customers worldwide.

Are you going to develop businesses in other markets/countries?

EPAM will work with Emakina to scale its future offerings and accelerate its digital design and engineering capabilities as it moves into new markets, but it’s too early to comment on strategy.

What about the staff? Can you reassure them?

Emakina joins EPAM at a milestone moment. We just reported strong third-quarter results and our teams are growing at a rapid rate to meet the wide-range of demand across all our geographies and industry groups for digital transformation services. The Emakina team will be able to tap into our significant learning and development program - alongside 50,000+ EPAMers - for professional growth opportunities.

To read more, click here.

*please note the article is in French

Les fondateurs d'Emakina restent à bord malgré la reprise par EPAM

Emakina quitte la cote ce 30 novembre suite à sa par EPAM. Pour ses dirigeants, cette opération va permettre au groupe d'avoir enfin les moyens de ses ambitions.

Trois questions à Balazs Fejes, président Europe, Asie-Pacifique d'EPAM

Pourquoi avoir voulu acquérir Emakina? reprise

Emakina ajoute une couche d'expertise en matière de stratégie, d'innovation et d'expérience digitale au portefeuille d'EPAM dans le domaine du digital et du design. Ensemble, nous combinons stratégie, ingénierie, créativité et analyse pour mieux servir nos  clients dans le monde entier.

Allez-vous développer d'entreprises dans d'autres marchés/ pays?

EPAM travaillera avec Emakina pour faire évoluer ses futures offres et accélérer ses capacités de conception et d'ingénierie digitales à mesure qu'elle s'implantera sur de nouveaux marchés. Il est trop tôt pour faire des commentaires sur la stratégie.

Qu'en est-il du personnel? Pouvez-vous le rassurer?

Emakina nous rejoint à un moment charnière. Nous venons de publier d'excellents résultats pour le troisième trimestre. Nos équipes se développent rapidement pour répondre à la demande forte et variée de services de transformation digitale dans toutes nos zones géographiques et tous nos secteurs d'activité. Les équipes d'Emakina pourront profiter de notre vaste programme de formation et de développement aux côtés de plus de 50.000 Epamiens.

Pour lire plus, cliquez ici.

FEATURED STORIES